Copiii întreabă – Interviu cu Daniel Lixandru

After School Bucuresti

Despre proiectul „Orchestra tuburilor colorate”

Daniel Lixandru este un sociolog dedicat, cu experiență vastă în domeniul dezvoltării organizaționale, fiind, de asemenea, un trainer și coach apreciat. Cu o pasiune deosebită pentru educația copiilor și a părinților, el se implică activ în domeniul parenting-ului, lucrând cu familiile pentru a promova o înțelegere mai profundă și un climat educațional pozitiv. Fondatorul Asociației Corporeanima, Daniel dezvoltă proiecte menite să redefinească educația, atât pentru copii, cât și pentru părinți. Pentru mai multe detalii despre programele sale, vă invităm să vizitați site-ul www.corporeanima.ro.
Daniel a fost invitatul nostru la Afterschool WiNGS și a susținut o activitate interactivă: Orchestra tuburilor colorate.
Copiii de la After School WiNGS au pregătit câteva întrebări, vă invităm să citiți interviul de mai jos!

1. Cum ați devenit atât de priceput în lucrul cu tuburile colorate?

Lucrez în zona de educație a adulților de 25 de ani și de 15 ani cu copiii. Am fost pus în situația să creez cursuri atipice, care folosesc mijloace diverse prin care învățăm ceva într-un mod practic, pozitiv și distractiv. Tuburile ne ajută să învățăm notele muzicale, ritmul, dar și lucruri care țin de atenție, concentrare și lucru în echipă. Acum 15 ani, am adus un instructor columbian să lucreze la școala băiatului meu cel mare cu instrumente de percuție tobe și tuburile. După un an, el a plecat și a trebuit să-i iau locul. Așa că am fost nevoit să mă specializez în lucrul cu tuburile și, pas cu pas, am devenit destul de bun lucrând cu copii, dar și cu grupuri de adulți din firme mari de până la 150 de persoane. Mai mult decât atât, am avut în practică la orele mele și studenți de la Facultatea de Psihologie și Științele Educației deoarece unei profesoare i s-a părut că sunt niște instrumente foarte utile în școala primară.

2. Care este cea mai distractivă melodie pe care ați cântat-o vreodată cu tuburile magice? Copiii pot și improviza?

În lecțiile pe care le facem cu tuburile sunt momente când cântăm după o partitură și momente în care îi lăsăm pe copii să improvizeze. Acelea sunt momentele în care stimulăm creativitatea. Cea mai distractivă melodie a fost Entertainer de Scott Joplin. O melodie mai grea, dar a fost cântată de o trupă de copii care a lucrat săptămânal cu tuburile. Puteti vedea un video pe Youtube!

3. Dacă ați putea adăuga o notă muzicală nouă în orchestra tuburilor colorate, cum ar suna și ce nume ar avea?

Grea întrebare. Nota Joker… O notă care să sune cum vrea ea de la un moment la altul și așa poate că ar lua naștere pornind de la o partitură dată o infinitate de melodii.

4. Ați organizat și spectacole cu orchestra muzicală a tuburilor?

Da. În fiecare an organizam o Serată Muzicală la care interpreți erau copii pianiști, violoniști, percuționiști din cartierul meu. Unul din numere era făcut cu o trupă de copii. 7 copii cu tuburile. La unele serate muzicale i-am făcut pe spectatori interpreți, oferindu-le fiecăruia un tub.

5. Ne puteți spune o poveste din culisele activităților cu copiii? Poate idei venite din partea lor sau momente complet neașteptate?

Tot de un spectacol, când copiii din Orchestra tuburilor colorate mai aveau 30 de minute până începea spectacolul și o melodie nu era bine stăpânită de ei. Cum eu aveam și alte lucruri de organizat, le-am spus că am încredere că vor pune la punct melodia până la spectacol. I-am lăsat singuri și s-au mobilizat atât de bine că totul a ieșit perfect în spectacol. De unde și convingerea mea că o echipă de copii are resurse nebănuite cu motivația potrivită.

Vă mulțumim!

Galerie Foto „Orchestra tuburilor colorate”

, , , , , , , , , , , , , ,